Skip to content

مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

معرفی مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره­ وری

خانم دکتر مریم نجیمی


شرح وظایف

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
  • برنامه ­ریزی، تنظیم فعالیت­ ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت­ های دانشگاه
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه­ ای و تملک دارایی­ های سرمایه­ ای با وزارت متبوع
  • بررسی و مبادله موافقت­نامه­ های مربوط به فعالیت­ های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
  • جمع ­آوری بودجه­ های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه­ ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
  • تلفیق و تنظیم بودجه­ های پیشنهاد شده در قالب هدف ­ها و خط مشی کلی دانشگاه
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیصی اعتبارات مصوب در دوره ­های سه ماهه به واحدهای دانشگاه
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه­ ای بر حسب فعالیت و برنامه­ های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه
  • انجام بررسی ­های سازمانی به منظور برنامه­ ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه­ ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و نظیم پست­ های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت­ های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط
  • برقراری ارتباط با مراجع ذی­صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست­ های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست­های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت­ ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیرآموزشی و اجرای برنامه­های آموزشی برای کارکنان مزبور
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته­ ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط
  • برنامه­ ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره­­وری در فرایند آموزش، پژوهش و فناوری با عنایت به شایسته­ سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
  • برنامه­ ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه ­سازی و انطباق نظام ­های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه­ های توسعه آموزش عالی
  • انجام طرح ­های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستم­ ها و روش­ های مورد عمل در دانشگاه
  • انجام طرح­ های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و ایین ­نامه­ های داخلی دانشگاه با هدف ساده­ سازی و هماهنگ ساختن آنها
  • برنامه­ ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم­ ها، روش­ ها و رویه ­های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایت مندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید
  • مطالعه و بررسی در امر طبق­ه بندی مشاغل کارکنان با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی و سایر واحدهای ذیربط
  • حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت­های بهره­وری و تحول اداری دانشگاه
  • برنامه­ ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش­ های انجام کار و تحول اداری و بهره ­وری
  • تهیه و تنظیم گزارش ادواری و ارزیابی اجرای برنامه ­های تحول اداری و بهره ­وری در دانشگاه
  • اجرای برنامه­ های آموزشی، کارگاه­ های آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمایی در ارتباط با تحول اداری و بهره­ وری
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق